Fandom

Norsk GTA Wiki

Whetstone

66sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

MountChiliad2.jpg

Utsikt over skogområdet i Whetstone, spesielt Shady Creeks. I bakgrunnen står Mount Chiliad.

Whetstone er en skogkledd øy region i San Andreas som er separert fra de andre landmassene av en smal kanal. Det er hjemmet til den lille byen Angel Pine og den massive Mount Chiliad, det høyeste punktet i hele San Andreas. Det er noe basert på Contra Costa County i California, og den er kalt etter Whetstone County, West Virginia. Whetstone er hjemmet til San Andreas' høyeste punkt, og er også det eneste fylket med bare èn by. Whetstone er den andre mest dårlig befolkede fylket i staten med bare en befolkning på 113, og de eneste beboerne bor i Angel Pine.

GTA San AndreasRediger

Etter en dødelig skytekamp med rivalgjengen Ballas under Mulholland Intersection i Los Santos, blir Carl Johnson arrestert av C.R.A.S.H. offiserene Frank Tenpenny og Eddie Pulaski og dratt med ut til den øde byen Angel Pine i Whetstone. Her utnytter Tenpenny og Pulaski den nylige fengslingen av Carls bror Sweet for å tvinge ham til å ta hånd om deres problemer utenfor byen, som å myrde vitner som vet om korrupsjonen. Med liten tid til å komme tilbake til hektene etter det som skjedde i Los Santos befinner Carl seg i et rart nytt sted, uten ammunisjon, og bare et kamera og ordrer om å drepe en mann som befinner seg inni en hytte på Mount Chiliad.

Carl finner fort lugaren, som er tungt bevoktet av FBI agenter, og lokker vitnet ut. Når vitnet prøver å flykte med bil, forfølger Carl ham ned fjellet og dreper ham, og tar et bilde av vitnet som "bevis" på at han ikke vil snakke lenger. Carl returnerer deretter til Angel Pine med beviset og gir dem til Tenpenny og Pulaski.

Senere i historien, mens Carl utfører oppgaver for Mike Toreno, en tvilsom agent for myndighetene med tilknytninger til Loco Syndicate, blir han spurt om å levere forsyninger i all hemmelighet til noen av Torenos menn som er i Angel Pine. Carl bruker Rustleren forsynt av Toreno på den forlatte flystripa utenfor Las Venturas til å fly under radaren hele vegen til Whetstone for å levere dem uten at Toreno bli oppdaget av de som holder øye med ham.

BeboereRediger

ByerRediger

OmråderRediger

AnnetRediger

HjemRediger

StederRediger

VåpenRediger

Stasjonære KjøretøyRediger

AndreRediger

Tilfeldig wiki